zaterdag 4 juni 2016

Dure maanden weer voorbij en reparaties :(

De dure maanden zijn gelukkig weer voorbij.

Altijd aan het begin van het jaar is het even doorbijten. Belastingen die we jaarlijks betalen moeten dan betaald worden zoals gemeentelijke lasten en waterschapsbelastingen , vakanties die vooruit betaald moeten worden, auto's die apk gekeurd moeten worden.... het houdt maar niet op.

Gelukkig komt er rond mei altijd een keerpunt en wordt het vakantiegeld gestort en komt meestal kort daarna de jaarlijkse belastingteruggave waarin o.a. de hypotheekrenteaftrek wordt gestort.

Bij elkaar goed voor dik 2200 euro dus dat kan weer mooi op de spaarrekening!

Jammer genoeg brak de ketting van mijn fiets dus dat moest weer gemaakt worden. Alleen een nieuwe ketting was helaas niet genoeg aangezien de tandwielen ook versleten waren.

De crankset en ketting heb ik zelf vervangen en de achtercassette heb ik laten vervangen omdat ik het gereedschap daar niet voor in huis heb (en voor een tientje kan je zelf niet gaan tobben) .  Al met al was ik voor 50 euro weer klaar met nieuwe tandwielen en ketting. Kan die er als het goed is weer zo'n km of 7000 tegenaan.

De auto van mijn vrouw had ook weer een reparatie helaas, lekke radiateur. Zucht maar dat viel gelukkig qua prijs nog mee. 

En dan kunnen we nu weer volgas sparen!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen